• Domů
  • Blog
  • Vytvořte si z LinkedInu účinný nástroj pro získání práce

Vytvořte si z LinkedInu účinný nástroj pro získání práce

02. 08. 2023 Tomas Drazny

Víte, jak si vedete na LinkedInu? Social Selling Index Vám to prozradí. Nástroj od LinkedInu, který je zdarma, Vám řekne, jaké máte dle jejich algoritmu skóre. Naznačí vám, kde máte ve svém profilu rezervy a proč Vás nikdo nemůže dohledat. Nezoufejte, víme, jak na to.

Co je to SSI?

Social Selling Index (SSI) je skóre, které ukazuje, jak Vaše aktivity na síti podporují prodej v porovnání s konkurencí. Zjednodušeně řečeno, je to souhrn aspektů, na základě kterých LinkedIn vyhodnocuje sílu Vašeho profilu. SSI tedy logicky ovlivňuje i viditelnost Vašeho profilu a sílu Vašeho brandu, a to i v situaci, kdy si hledáte novou profesní výzvu.

Číslo se pohybuje na škále od 0-100 (0 je nejnižší a skóre 100 je perfektně zvládnutý profil podle očekávání LinkedInu). Skóre souvisí nejen s tím, jak je dobře profil vystavěn, ale také s aktivitou na něm - psaním zpráv, aktivním komentováním, vytvářením obsahu a komunikací s ostatními. Index započítává výsledky z předešlých 90 dní a stále se aktualizuje. Vaše skóre zdarma zjistíte zde.

Co SSI hodnotí?

Index zhodnocuje 4 komponenty, podle kterých vyhodnocuje výsledek. Jde o:

  1. Budování profesního brandu(Establish your professional brand): Ten kontroluje, zda je Váš profil kompletně vyplněný a nechybí v něm žádná kolonka.
  2. Vyhledávání kontaktů(Find the right people): To znamená, jak efektivně vyhledáváte nová spojení a pracujete třeba s nástroji jako je Sales Navigator.
  3. Zapojení se do aktivit (Engage with insights): Měří se také to, jaký máte dosah příspěvků a reakce a jak se sami zapojujete komentáři a sdílením obsahu.
  4. Budování vztahů (Build relationships): Index ovlivňuje i to, jak silnou máte síť kontaktů a jak budujete vztahy s ostatními.

Ve vyhodnocení zároveň vidíte, jak si na LinkedInu stojíte v porovnání s ostatními ve Vašem oboru i síti. Zobrazí se Vám také průměrný index všech uživatelů ve Vašem oboru i průměrný index ve Vaší síti.

screencapture-linkedin-sales-ssi-2023-08-02-14_14_48 (2).png

Na co se tedy zaměřit?

  • Začněte vyplněním profilu: Doplňte si Headliner neboli Motto, což je jedna z nejzásadnějších částí. Zapomeňte ale na Carpe Diem, do Motta zahrňte hlavně klíčová slova pozic, na které cílíte. LinkedIn umožňuje změnit také URL adresu, abyste byli lépe nalezitelní ve vyhledávačích. Za lomítko uveďte Vaše jméno a doplnit můžete také pozici. Pracovní zkušenosti jsou stejně jako u životopisu stěžejní, pokud si aktivně hledáte novou pracovní příležitost. Popište náplň práce a hlavně klíčové úspěchy u každé pozice zvlášť. V sekci About pak shrňte stejně jako v CV sumáři Vaše zásadní zkušenosti a kompetence a nezapomeňte opět zahrnout klíčová slova. Přes pole Ask for recommendation požádejte kolegy či kolegyně, jestli by nebyli ochotní Vám napsat tři věty referencí. Velmi to pomáhá profilu zvyšovat důvěryhodnost.

  • Začněte tvořit obsah LinkedIn má 930 milionů uživatelů ale pouze malé procento vytváří obsah. Buďte mezi nimi. Začněte publikovat svůj první příspěvek pro svou cílovou skupinu. Sdílejte Vaše profesní zkušenosti a využívejte plně všech možností, které LinkedIn nabízí. Zahrňte do svého obsahu i hlasování nebo sdílení pdf. dokumentů a vytváření článků. Nejpodstatnější obsah si potom můžete připnout nahoru do svého profilu. Kromě aktivního vytváření obsahu se zaměřte i na sdílení a reakce na zajímavé příspěvky Vašich kontaktů.

  • Rozšiřujte svou síť: Nečekejte na to, až se s Vámi někdo spojí. Aktivně vyhledávejte kontakty, které mohou být Vašimi potenciálními klienty nebo zaměstnavateli. Neomezujte se pouze na jména, která znáte. LinkedIn je networkingová platforma, která se oproti Facebooku liší hlavně profesním zaměřením. Stejně jako na Facebooku můžete se i tady zapojit do skupin, upevňovat své vztahy a zapojovat se do diskuzí. Pokud potřebujete pro svůj byznys rozšiřovat svou síť, může Vám pomoci nástroj Sales Navigator, který Vám značně ušetří čas. Díky němu vidíte, kdo navštívil Váš profil, můžete vyhledávat kontakty pomocí rozšířených filtrů, umožňuje také sledovat aktivitu Vašich potenciálních klientů a přináší spoustu dalších rozšíření. Nástroj stojí měsíčně $79.99 při roční platbě. Pokud jste ale běžný uživatel, který nehledá klienty pro svůj byznys, vystačíte si se základními nástroji. Když dojde na lámání chleba, buďte aktivní i co se týče odepisování na zprávy.


Na LinkedInu se v Česku aktuálně pohybuje přes 2 300 000 uživatelů. Podle dat lehce převažuje mužské zastoupení a to o zhruba 6 %. Nejpočetnější skupinou je 26 - 35 let a následuje 36 - 45 let.


Nepodceňujte LinkedIn a pravidelně si jej aktualizujte. Nejen že se na síti můžete dozvědět zajímavé informace z praxe, ale také si s optimalizovaným profilem otevřete dveře novým příležitostem. LinkedIn na rozdíl od CV nemusíte aktivně nikam posílat. Stačí se zaměřit na 4 klíčové metriky a klienti i náboráři si Vás najdou (téměř) sami. Začněte už dnes třeba s naší službou Profesionální LinkedIn Profil a my Vás provedeme celým procesem a zajistíme, že Vás najde ta správná pracovní nabídka.

Chci profesionální LinkedIn profil
Výpis článků

Proč hledat práci na ExecutiveJob.cz?

  • Získáte u nás možnost reagovat na seniorní manažerské pracovní příležitosti
  • Registrace je u nás zdarma a zabere Vám maximálně 3 minuty
  • Můžete využít neviditelného režimu, nikdo se nedozví, že hledáte novou kariérní výzvu
  • Získáte 10% slevu na všechny naše služby, například na vytvoření profesionálního CV nebo LinkedInu. 
  • Budete na očích - spolupracujeme s 15 top headhuntery v ČR
  • Změníme Vaše hledání nové kariérní výzvy v zážitek

Získejte mzdový průzkum trhu

Zapojte Vaši firmu do průzkumu odměňování Pay-Fair a získejte zdarma grading a kategorizace všech rolí ve firmě.

Pokud se přihlásíte mezi prvními 50, můžete využít 50% slevu na podrobná data o mzdách, bonusech a benefitech.