Jak správně inzerovat manažerské pozice?
“Hledáme zkušeného lídra, který se nebojí výzev. V naší dynamické rychle se rozvíjející firmě budete mít klíčovou roli ve strategickém směřování celé společnosti. Hledáme kandidáta se zkušenostmi s vedením, vynikajícími komunikačními schopnostmi, schopností inspirovat a motivovat svůj tým. Nabízíme konkurenceschopné finanční ohodnocení a designové kanceláře v centru Prahy.“ Zní Vám to povědomě? Takhle totiž vypadá většina pracovních inzerátů. Obecné nic neříkající fráze, které už nezaujmou ani juniora, natož zkušeného manažera. Jak si ale zajistit pozornost manažerů, pokud chcete získat opravdu kvalitního kandidáta?
Fotbálek a designové kanceláře v Karlíně
Čím seniornější je pracovní pozice, tím konkrétnější by měl být její popis. Manažery zkrátka nezajímá ohrané klišé, které vidíte v každém inzerátu. Místo fotbálku a skvělém friendly kolektivu mluvte o firemní vizi, misi a hodnotách. Ukažte, jak funguje chod firmy a jaká je její kultura. Poskytněte kandidátům vhled do struktury týmu, který povedou. Nastiňte organizaci firmy, počet zaměstnanců a jak rychle se rozvíjí a použijte přitom slova jiná slova než rychle a dynamicky. Takový obrázek je mnohem zajímavější než výhled na Karlínské náměstí.
Zkuste raději: Naší vizí je vybudovat inovativní službu v oboru v oboru průmyslové automatizace a stát se volnou číslo jedna pro majitele firem, kteří by rádi posouvali efektivitu své výroby zaváděním neotřelých technologických prvků. Jako firma jsme vyrostli za dva roky z 50 na 350 zaměstnanců a v příštím roce plánujeme expandovat na německý trh. S tím potřebujeme pomoct.
Zajímavé finanční ohodnocení
Co vůbec znamená “zajímavé finanční ohodnocení”? Z našeho průzkumu manažerského odměňování EXESS (Executive Salary Survey) víme, že mzda je klíčovým rozhodujícím aspektem. Tipnete si, jaká byla průměrná mzda manažerů v minulém roce? A jak se vůbec liší mzda na základě odvětví a lokality? Tyto informace mohou být zajímavé pro Vaši firmu, aby nastavení balíčku hodnocení bylo skutečně konkurenceschopné na základě dat z trhu. Proto jsme vytvořili jednoduchý nástroj, který Vám pomůže vytvořit zajímavou nabídku pro kandidáty.
Zkuste raději: Nastavit adekvátní mzdu, která je pro manažery jedna z nejzásadnějších rozhodujících aspektů. Využijte přitom náš nástroj Smart Salary Configurator.
Strategické směřování společnosti
Co když ale finančně Vaše nabídka nevyniká? I tak můžete zaujmout zajímavé kandidáty na trhu. Seniorní manažery mnohem více zajímají jiné zásadnější věci, než jestli k platu dostanou o 20.000 Kč víc na bonusech. Čím teda zaujmout? Inzerát by měl obsahovat třeba informace o konkrétních pravomocích, co na pozici bude považováno za úspěch nebo jak bude vypadat tým, který povedou. Zásadní je také míra zodpovědnosti, možnost seberealizace a autonomie. Kromě struktury a obratu firmy by měla zaznít i informace, komu budou reportovat výsledky, s kým budou na pozici spolupracovat a třeba jestli budou mít podíl na rozhodovacím procesu.
Zkuste raději: Na Vaší pozici budete mít zodpovědnost za vedení šestičlenného týmu, který si budete moci personálně přizpůsobit. Reportovat ze své pozice budete přímo majiteli společnosti. Cílem je zvýšit objem obchodu o 20 % v následujícím roce Vámi zvolenou strategií.
Dvakrát ročně nezapomenutelný teambuilding a multisportka
Benefity složka hodnocení je už běžná součást nabídky. Teambuildingem, vánočním večírkem a hipster kávou v kancelářích ale už dnes nikoho neoslníte. Pro manažery jsou zajímavé jiné benefity než pro nemanažerské pozice. Na benefitku a stravenky možná přilákáte juniornější, co ale rezonuje s manažery? Podle našeho průzkumu EXESS je oblíbeným nefinančním benefitem možnost dovolené navíc, služební vůz, zejména pro soukromé využití nebo příspěvek na penzijní pojištění.
Zkuste raději: Po půlroční zkušební době nabízíme možnost režimu 3 dny home office, 2 dny v kanceláři. Také budete moci využívat firemní vůz i pro soukromé účely.
Hledáme supermana
Hledáte perfektního manažera? A jste perfektní firma? Nejdřív si zameťte před svým prahem a zkuste si nastavit zrcadlo. Pracovní vztah funguje jako každý jiný vztah, oboustranně. Kandidát si nevybírá podle Vašich požadavků na pozici, ale podle toho, zda ho Vy jako firma a pozice zaujmete. Začněte inzerát sekcí o tom, co můžete jako firma nabídnout Vy kandidátovi, a teď nemyslíme finance a benefity, ale perspektivu toho, co může pozice přinést mu jako profesionálovi. Tím se zaručeně odlišíte, ruku na to.
Zkuste raději: Začněte inzerát tím, proč by kandidáty měla zaujmout právě ta Vaše pozice ve Vaší firmě. Konkrétně a autenticky. Až potom mluvte o požadavcích na kandidáta.
Dynamická firma hledá motivovaného manažera, který se nebojí výzev
Před tím, než začnete psát pracovní inzerát si zodpovězte zdánlivě jednoduchou otázku: Co by mě jako kandidáta mělo na této pozici zaujmout? Největší chybou je začít psát na vlně obecného patosu. Zkuste se odlišit. Stačí být co nejvíce specifičtí. Díky tomu se Váš inzerát neztratí v šedi stejně či hůře znějících nabídek. Čím konkrétnější bude, tím je větší šance, že vybraného kandidáta při nástupu nic nepřekvapí a zůstane u Vás.
Zkuste raději: Nabízíme Vám stát se součástí mezinárodního týmu a absolvovat 5 krát ročně služební cestu do zahraničí, kde získáte mezinárodně uznávaný certifikát.
Proč hledat práci na ExecutiveJob.cz?
- Získáte u nás možnost reagovat na seniorní manažerské pracovní příležitosti
- Registrace je u nás zdarma a zabere Vám maximálně 3 minuty
- Můžete využít neviditelného režimu, nikdo se nedozví, že hledáte novou kariérní výzvu
- Získáte 10% slevu na všechny naše služby, například na vytvoření profesionálního CV nebo LinkedInu.
- Budete na očích - spolupracujeme s 15 top headhuntery v ČR
- Změníme Vaše hledání nové kariérní výzvy v zážitek