• Domů
  • Blog
  • Jak se registrovat na LinkedIn a vyplnit profil krok za krokem

Jak se registrovat na LinkedIn a vyplnit profil krok za krokem

01. 11. 2023 Redakce Executivejob

LinkedIn je nejsilnější pracovní sociální síť, jejíž vliv v Česku strmě stoupá. LinkedIn je Vaše elektronické CV, které nemusíte nikam posílat, je na očích. Je proto dobré mít profil optimalizovaný tak, aby byl vidět tam, kde potřebujete. Jak si ho založit a optimalizovat krok za krokem?

Krok 1: Registrace

Přejděte na webovou stránku LinkedIn a klikněte na tlačítko "Připojit se nyní". Zadejte své osobní údaje, včetně jména, příjmení, e-mailové adresy a hesla. A potvrďte e-mail.

Krok 2: Vyplňte základní informace

Po ověření se pusťte do vyplňování základních informací.

  • Přidejte profilový obrázek: Vyberte profesionální fotografii, na které působíte důvěryhodně. Mějte na paměti, že první věcí, kterou ostatní uvidí, je Vaše foto. Stejnou fotografii můžete použít i ve Vašem CV, aby byla komunikace jednotná a snadno rozpoznatelná pro HR a headhuntery.
  • Nezapomeňte také vložit obrázek do záhlaví. Tento prostor využijte k prezentaci svých dovedností, osobnosti nebo k ukázání profesní vášně. Můžete zde umístit například obrázek spojený s Vaším oborem.
  • Základní informace: Vyplňte základní informace jako jméno, titul, aktuální pracovní pozici, vzdělání a lokalitu. Tímto způsobem budou ostatní uživatelé rychleji schopni určit, zda jste pro ně zajímavým spojením.

Nejdůležitějším bodem je potom Headline (Motto), kde by se měly objevit klíčová slova spojená s Vaší současnou pozicí nebo s pozicemi, na kterých máte zkušenosti. Vyhněte se psaní motta jako “Carpe Diem”, podle toho Vás headhunteři, kteří zadávají do vyhledávače klíčová slova, nenajdou.

Krok 3: Shrňte pracovní zkušenosti v sumáři

  • Napište výrazný sumář: Sumář by měl krátce a jasně popsat Vaše profesní dovednosti, zkušenosti a cíle. Zmiňte Vaše klíčové úspěchy a přednosti stejně jako v exekutivním sumáři ve Vašem CV.
  • Klíčová slova: Používejte klíčová slova, která souvisí s Vaším zacílením - hlavně názvy pracovních pozic a odvětví byznysu. To vám pomůže zlepšit viditelnost ve vyhledávání. Můžete sem přidat odkazy na relevantní projekty nebo články.
  • Zvýrazněte kontaktní údaje: Uveďte také přímo do sumáře kontaktní informace, email i telefon, aby Vám headhunter mohl rovnou volat.

Krok 4: Nastavení pro vyhledávače

  • Zlepšete SEO: Vytvořte si Vaši unikátní URL adresu. Přejděte do sekce “Public profile & URL”. Za lomítko vepište Vaše jméno a také pozici nebo dvě, na které cílíte. Opět to pomůže zlepšit SEO (Search Engine Optimization = Vaši nalezitelnost ve vyhledávačích).
  • Buďte vidět i mimo LinkedIn: Pokud změníte profil na veřejný, můžete upravit, které informace kdo uvidí. Díky nejvyšší míře visibility se zobrazíte také lidem ve vyhledávačích i pokud nepoužívají LinkedIn. U každé sekce pak můžete nastavit, zda bude viditelná či ne.

Krok 5: Pracovní zkušenosti

  • Přidejte pracovní pozice: Klikněte na "Přidejte pracovní pozici" v oblasti pracovní zkušenosti. Zde můžete vyplnit název pozice, název společnosti, dobu působení a popis pracovních povinností. Uveďte, jaké úspěchy jste dosáhli a jakým způsobem jste přispěli k výsledkům firmy. Vyjádřete své úspěchy ideálně v číslech. LinkedIn také umožňuje ke každé pracovní pozici doplnit 5 dovedností, které opět doplňují klíčová slova. Připnout ke zkušenosti můžete i fotky, videa, prezentace a další materiál, který dokreslí Vaše získané zkušenosti i náplň práce.

Krok 6: Dovednosti a doporučení

  • Přidejte dovednosti: V sekci “Add profile section” zvolte dovednosti, které nejlépe charakterizují Vaše schopnosti a odvětví, ve kterém pracujete. To umožní ostatním, aby Vás lépe identifikovali. Maximální počet přidaných dovedností je 50, využijte a přidejte jich tedy ideálně co nejvíce.
  • Žádejte o doporučení: Pokud jste pracovali s kolegy, kteří Vás mohou doporučit, neváhejte je o doporučení požádat. Dobrá doporučení mohou posílit Vaši důvěryhodnost. Zažádejte o doporučení kolegu, nadřízeného, podřízeného i klienta.


Myslete na to, že čím více sekcí budete mít vyplněných, tím lépe optimalizovaný budete mít profil a najde Vás tak více headhunterů a firem s pracovními nabídkami.

Krok 7: Publikace a sdílení obsahu

  • Sdílejte relevantní obsah: Sdílejte články, příspěvky a aktualizace, které souvisí s Vaším oborem. To ukáže, že jste aktivním členem profesionální komunity. Zapojte se také do skupin.

Krok 8: Propojení s ostatními

  • Získávejte spojení: Aktivně hledejte spojení s lidmi, kteří Vás zajímají a kteří ve firmě rozhodují o náboru či jsou pro Váš obor relevantní pojení. Snažte se dosáhnout alespoň 500 propojení.

Krok 8: Aktualizace a udržování profilu

  • Pravidelně aktualizujte profil: Sledujte svůj kariérní vývoj a průběžně aktualizujte svůj profil. Buďte aktivní a zapojte se do diskuzí na platformě. Odpovídejte na zprávy a komentáře.

Vytvořte si celý profil primárně v anglickém jazyce, jde přidat i sekundární verzi, tu doporučujeme českou.

Potřebujete optimalizovat profil a najít si práci efektivněji? S naší službou správně nastavíme profil pro náborové chatboty, které využívají HR i headhunteři. Tak Vás najdou ty pravé pracovní nabídky samy.

Chcete si najít práci díky LinkedInu?
Výpis článků

Proč hledat práci na ExecutiveJob.cz?

  • Získáte u nás možnost reagovat na seniorní manažerské pracovní příležitosti
  • Registrace je u nás zdarma a zabere Vám maximálně 3 minuty
  • Můžete využít neviditelného režimu, nikdo se nedozví, že hledáte novou kariérní výzvu
  • Získáte 10% slevu na všechny naše služby, například na vytvoření profesionálního CV nebo LinkedInu. 
  • Budete na očích - spolupracujeme s 15 top headhuntery v ČR
  • Změníme Vaše hledání nové kariérní výzvy v zážitek

Získejte mzdový průzkum trhu

Zapojte Vaši firmu do průzkumu odměňování Pay-Fair a získejte zdarma grading a kategorizace všech rolí ve firmě.

Pokud se přihlásíte mezi prvními 50, můžete využít 50% slevu na podrobná data o mzdách, bonusech a benefitech.