Jak na motivační dopis?

05. 05. 2019 Admin Person

Motivační dopis je při reakci na novou kariérní příležitost dle zažitých norem stálou součástí top manažerského náborového procesu. Dostál však už statusu, že je “nutným zlem”, které nikdo pořádně nečte? Nebo je opravdu silnou manažerskou zbraní? Záleží jen na zpracování.

Seniorní manažer výrazně ovlivňuje výsledky firmy, podílí se na směrování společnosti, je jejím obrazem, důležitou vizitkou. A stejně tak by měl vypadat i motivační dopis. Často opakující se chybou motivačních dopisů je opakování požadavků, které společnost uvedla při zadání manažerské příležitosti - “nicneříkajícně” sepsané požadované vlastnosti kandidáta. Jak by měl tedy manažerský motivační dopis vypadat.

Vypsali jsme pro Vás několik jednoduchých bodů, díky kterým dokážete jednoduše sestavit a formulovat motivační dopis:

  • Stručnost - maximálně tři odstavce stačí. Důležitá jsou fakta. Neopakovat se - neuvádějte dopodrobna věci, které uvádíte v CV. Nalákejte k přečtení Vašeho manažerského životopisu.

  • Zapomeňte za přílohu - motivační dopis nepřikládejte do samostatné přílohy. Použijte ho přímo v těle emailu/oslovovací zprávy a snažte se ho vždy posílat konkrétní osobě, kterou oslovíte.

  • Zamyslete se - zjistěte, v jaké situaci je společnost, jaká je její pozice na trhu a proč asi pozici obsazuje. Není nic lepšího než když druhá strana vidí, že jste se nad pozicí zamysleli. Aplikujte svoje konkrétní úspěchy a přednosti na Vaši úvahu.

  • Konkrétnost - uveďte, kde a hlavně proč Vás manažerská příležitost zaujala.

  • Navnaďte - stručně uveďte, jaký přínos budou mít Vaše manažerské zkušenosti pro potenciálního zaměstnavatele, jak a čím umíte posunout firmu dál. Uveďte vybrané konkrétní úspěchy Vaší kariéry. Už dopředu si tak můžete sami určit, co v dalších kolech náboru probírat.

  • Nekopírujte - každá manažerská příležitost si zaslouží svůj motivační dopis, odlišný přístup.

  • Bez vaty - snažte se být konkrétní. Nepoužívejte expresivní výrazy, obecné fráze, základní “skills” jako je leadership, motivace týmu apod. (tyhle obecné pojmy ztratily váhu, protože je používá každý, jak se mu chce)

  • Kontakty - nezapomeňte ke svému jménu uvést i telefonní číslo a například odkaz na profil sociální sítě LinkedIn, nebo Vaše portfolio. Buďte upřímní- popište Váš současný stav (současná pozice/aktuálně na trhu)

Motivační dopis by mohl vypadat následovně:

Dobrý den Moniko, zaujal mě Váš inzerát na Obchodního a marketingového ředitele, který je vyvěšený na Executivejob.cz. Věřím, že díky svým desetiletým zkušenostem z vedení obchodního týmu v ..., kde jsme s mým týmem dosáhli zdvojnásobení prodejů během dvou let, bych pro Vás mohl být přínosem a rád bych se zúčastnil výběrového řízení.

Vaši společnost sleduji dlouhodobě a věřím, že při chystané expanzi na zahraniční trhy obsazujete tuto pozici s cílem získat manažera se zkušenostmi s budováním mezinárodního obchodního týmu. Poslední 4 roky jsem měl na starosti obchodní tým CEE regionu, který jsem při nástupu značně přestavěl a nastavil nové obchodní procesy, které vedly k úspěchu celého týmu.

V současné době jsem po deseti letech ukončil své působení ve společnosti...a hledám novou kariérní výzvu. Mám přehled o Vašich marketingových aktivitách a konkrétní nápady, které by mohly posunout Vaši společnost zase o něco dále, zejména v oblasti on-line marketingu. Rád bych se s Vámi potkal a o nápadech se pobavil konkrétněji.

V příloze přikládám životopis v českém a anglickém jazyce.

Přeji Vám příjemný den a těším se na odpověď

Karel Vomáčka 420 602 …. Profil na LinkedIn zde

Pracovní příležitosti
Výpis článků

Proč se registrovat na Executivejob.cz?

  • Získáte u nás možnost reagovat na seniorní manažerské pracovní příležitosti
  • Registrace je u nás zdarma a zabere Vám maximálně 3 minuty
  • Můžete využít neviditelného režimu, nikdo se nedozví, že hledáte novou kariérní výzvu
  • Získáte 10% slevu na všechny naše služby
  • Budete na očích - spolupracujeme s 15 top headhuntery v ČR
  • Změníme Vaše hledání nové kariérní výzvy v zážitek