Nebuďte ti, kdo jsou na víc

30. 04. 2019 Tým Executivejob.cz

Osobní brand je o budování očekávání, která pak musíte naplnit. Dobré jméno je reputace, která koluje mezi lidmi bez našeho vědomí. I v personal brandingu však můžete napáchat víc škody, než užitku.

“Osobní brand je o budování očekávání, která pak musíte naplnit. Dobré jméno je reputace, která koluje mezi lidmi bez našeho vědomí. Důležité je si však uvědomit, že osobní branding nesmí samoúčelný. Samoúčelnost je velké nebezpečí. Příkladem může být současný americký prezident, jehož osobní brand typu People just love me je trochu jiný než reálný dopad jeho činů,” uvádí k budování osobní značky Tomáš Drážný, zakladatel Executivejob.cz, pracovního webu pro top manažery.

Kdo osobní brand potřebuje?

Potřebujeme ho vlastně všichni. Z dlouhodobého hlediska o něco více lidé, kteří hledají byznys či obchodní partnery, chtějí se prezentovat. Tam je to samozřejmostí. Osobní brand je však důležitý i pro zaměstnance, kteří chtějí být úspěšní. I když ti to většinou často vůbec neřeší. Přitom by se tím velmi odlišili pro chvíli, kdy budou osobní branding potřebovat nejvíce.

Jak to myslíte?

Zaměstnání je z určitého pohledu nebezpečnější než podnikání, lidem může dát sice jistotu, což však často znamená určitou pohodlnost. A pokud vám jistota skončí a zůstanete bez práce, máte najednou problém, jak se prezentovat. Pokud si však kdokoliv průběžně buduje osobní značku, má velkou výhodu při další změně svého zaměstnání. Dá o sobě vědět mnohem více, než když pošle někomu CV nebo odkaz na LinkedIn.

Není tahle praxe životopisů v dnešní době přežitek?

Ano, ale pořád nějakým způsobem funguje. Tam je spíše problém v tom, že naprostá většina životopisů je napsaných špatně. To samé u profilů na sociálních sítích. Jaké jsou nejčastější chyby?

Lidé si neuvědomují, že jakákoliv osobní prezentace je čistý marketingový materiál. A přitom ten nejdůležitější, protože je o ně. Bodový výpis pracovních činností nikoho nezaujme. Typově jsou totiž u určitých pozic často stejné a pro druhou stranu je to nuda číst. Druhou stranu zajímají úspěchy. Konkrétní příklady toho, co člověk dokázal, jak pod ním firma či tým rostl, atd.

Pojďme ale zpět k personal brandingu. Jak tedy o osobní značce přemýšlet?

Představte si, že se googlujete sami a to, co čtete, vás má zaujmout, ale nepůsobit nabubřele. Budování osobní značky má několik úrovní. Jde jen o to, jak hluboko chcete jít.

Pracovní příležitosti
Výpis článků

Proč hledat práci na ExecutiveJob.cz?

  • Získáte u nás možnost reagovat na seniorní manažerské pracovní příležitosti
  • Registrace je u nás zdarma a zabere Vám maximálně 3 minuty
  • Můžete využít neviditelného režimu, nikdo se nedozví, že hledáte novou kariérní výzvu
  • Získáte 10% slevu na všechny naše služby, například na vytvoření profesionálního CV nebo LinkedInu. 
  • Budete na očích - spolupracujeme s 15 top headhuntery v ČR
  • Změníme Vaše hledání nové kariérní výzvy v zážitek

Získejte mzdový průzkum trhu

Zapojte Vaši firmu do průzkumu odměňování Pay-Fair a získejte zdarma grading a kategorizace všech rolí ve firmě.

Pokud se přihlásíte mezi prvními 50, můžete využít 50% slevu na podrobná data o mzdách, bonusech a benefitech.